De vereniging – ons verhaal

Hoewel de Tilburgse Studenten Golfvereniging “Under Par” statutair opgericht is in 1995, vindt het huidige TSGV haar oorsprong in het jaar 2015. Na enkele jaren van inactiviteit binnen de vereniging, namen de heren Asberg en Veldmeijer het initiatief om het Tilburgse studentengolf weer leven in te blazen. Samen met professional Theo Reijers werd de basis gelegd om op Prise d’Eau een basis te vormen waar studenten met voorliefde voor de golfsport én studentikoze gezelligheid zich konden verenigen. Nadat het bestuur compleet werd gemaakt door de toevoeging van Reimert Riddersma, werden de eerste trainingsavonden, borrels, maandbekers en ledenuitjes georganiseerd.

De visie voor het huidige Under Par richt zich op twee soorten studenten: zowel op de studenten die graag de golfsport leren beoefenen als op de ervaren golfers die graag met gelijkgestemden in contact komen.

Enkele jaren verder is de vereniging uitgegroeid tot een middelgrote vereniging met een actieve kern die actief de TSGV avonden bezoekt, prijzen wint op golftoernooien van zusterverenigingen en veel voldoening haalt uit de sociale aspecten van de vereniging.

Naast het golfen op trainingsavonden bestaat lidmaatschap van Under Par uit Maandbekers, ledenborrels, golftoernooien tegen andere studentenverenigingen, diners en rondes golf met leden buiten officiële verenigingsaangelegenheden.

TSGV kent veel actieve golfers met een lidmaatschap bij Golfclub Prise d’Eau. Hier worden wekelijks de nodige rondes golf gespeeld door leden. Wil je een ronde golf met iemand spelen? Er zijn altijd leden die daarvoor in zijn.